جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: رژیم صهیونیستی گستاخی را به اوج رسانده و میهمان ما را در کشورمان به شهادت رساند و این خونخواهی و مجازات، حق بین المللی و دینی ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ارومیه که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مباحثی که این روزها با آن مواجه هستیم، مسئله پیاده روی اربعین است که یکی از معجزات امام حسین(ع) است و بنی امیه این گونه فکر می‌کردند که با شهادت امام حسین(ع)، نام و یاد حضرت از بین خواهد رفت که این گونه نشد و نام سیدالشهدا در تاریخ جاودانه ماند.

وی افزود: امروز هیچ اجتماعی در دنیا به عظمت اجتماع اربعین نیست و از اقصی نقاط دنیا بیش از ۲۵ میلیون نفر به کربلا می‌آیند، پیاده‌روی اربعین یک نماد بسیار عظیم در مسیر امام حسین(ع) که توسط ائمه ایجاد و با اهتمام و تبلیغ علمای دین جهانگیر شد و یک حرکت و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان عالم است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: برای همه ما وظیفه است که اگر در توان داریم در این پیاده روی که به وحدت، حمایت از مسلمین و انسجام دعوت می‌کند، حاضر شویم و اگر کسانی توان حضور در این مراسم را ندارند به کسانی که اعزام می‌شوند کمک کنند و عامل اعزام زوار اربعین باشند.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس موفقیت دولت را موفقیت کشور بیان کردند و لذا همه باید به رئیس جمهور و دولت کمک کنیم، از سوی دیگر مقام معظم رهبری توصیه‌هایی را به رئیس جمهور کردند که باید دولت این توصیه‌ها را نصب العین خود قرار دهد، حرکت‌های جهادی، توجه به ظرفیت‌های عظیم انسانی داخلی، آویزان نبودن به قدرت‌های خارجی، عدم فاصله مدیران دولتی با انقلاب و آرمانی‌های امام خمینی(ره) از مهم‌ترین توصیه رهبر انقلاب بود و فردا مردم بر اساس همین شاخصه‌ها از دولت مطالبه خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ابراز کرد: امین، صادق و مؤمن، متشرع، کارآمد، معتقد به نظام، امیدوار به آینده و اشتهار به پاکدستی و غرق نشدن در جریان‌های سیاسی، از مهم‌ترین شاخصه‌های انتخاب مدیران و وزرا است و باید دولت و مجلس آن را مورد دقت قرار دهند.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بعد از ۱۰ ماه قتل و غارت غزه و فلسطین، گستاخی را به اوج رسانده و میهمان ما را در کشورمان به شهادت رساند و این خونخواهی و مجازات، حق بین المللی و دینی ماست که دشمن را باید مجازات کنیم.

وی یادآور شد:\ حضرت علی(ع) در نامه تهدید آمیز معاویه فرمودند، من علی بن ابی طالب کسی هستم که فامیل‌های تو را در جنگ بدر کشتم و تو از نردبانی بالا رفتی که این تهدید کردن تو مرا، تو را در پرتگاهی قرار داده است که به ضرر تو است و رژیم صهیونیستی با این اقدام تروریستی، خود را در پرتگاه قرار داده و مسئولین جمهوری اسلامی با شیوه‌های لازم جواب خواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره)، صندوق قرض الحسسنه امداد ولایت را راه اندازی کرده که افراد فاقد توان از این صندوق وام بدون بهره می‌گیرند، در مورد قرض الحسنه در روایات بسیار تاکید شده و افرادی که توانایی دارند پول بلاعوض به این صندوق بدهند تا به فقرا و محرومین کمک شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha